🌿 دیدار با شیخ حبیب الکاظمی
🔸 تولیت محترم مدرسه امام المتقین(ع)


صوت کامل بیانات حجت الاسلام والمسلمین شیخ حبیب الکاظمی





✍️ بریدههایی از بیانات استاد ارجمند؛
۱. بقای فیض و صفات ائمه اطهار (ع) پس از شهادت
* صفات و کمالاتی که برای ائمه (ع) ذکر شده است، با شهادت ایشان از بین نمیرود و همواره استمرار دارد.
* همان توجه و عنایتی که حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا به «حُر» داشتند، در حال حاضر نیز برقرار است و ایشان قدرت بر انجام همان تصرفات و عنایات را دارند.
۲. ابعاد سهگانهی اتمام حجت
در موقعیت کنونی، از سه منظر حجت بر ما تمام شده است و مسئولیت سنگینی بر دوش داریم:
* بعد صنفی: به اعتبار مقام و جایگاه «طلبه بودن».
* بعد زمانی: به برکت قرار گرفتن در «ماه مبارک رمضان».
* بعد مکانی و حضوری: به جهت حضور در «محضر حضرت».
۳. آداب تشرف و حضور در حرم مطهر
* در هنگام ورود به حرم، نباید با شتاب و عجله به سمت ضریح مطهر رفت.
* حرم مطهر «مختلف الملائکة» (محل رفت و آمد فرشتگان) است؛ به طوری که اگر چشم بصیرت گشوده شود، ترافیک و صفوف فشردهی ملائکه در آنجا مشاهده میشود.
۴. طلب نشانه و شهود قلبی
* وقتی حضرت ابراهیم (ع) با آن عظمت و مقام والای نبوت، از پروردگار درخواست نشانه میکند و میگوید: «رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي (پروردگارا به من نشان ده چگونه مردگان را زنده میکنی خداوند] فرمود: «آیا ایمان نیاوردهای؟» او گفت: «چرا، ولی میخواهم دلم آرام گیرد.»)، این تعلیم را به ما میدهد که طلبِ یقین و نشانه، امر مذمومی نیست.

