به گزارش واحد قرآن و سنت مدرسه قرآنی امام علی‌بن موسی الرضا(علیه‌السلام)، محفلی با شکوه دردومین روز از آبان ماه ۱۴۰۲، به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) و همچنین جهت محکومیت توهین به ساحت قدسی قرآن کریم در کشورهای اروپایی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه برگزار شد. در این محفل که اساتید، قاریان و حافظان کل قرآن کریم میهمانان آن بودند، برنامه‌های متنوع قرآنی تدارک دیده شده بود.

 


در ابتدای جلسه، پس از تلاوت قاری نوجوان اعزامی از حرم مطهر بانوی کرامت، جمع حاضر به همخوانی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و سروده‌های میلاد امام عسکری علیه السلام پرداختند.

 


در این جلسه که با حضور مسئولین قرآنی حوزه از جمله مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه حجت الاسلام مقنی، اساتید و مدیریت مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا (علیهالسلام) برگزار شد جمع حاضر از همخوانی و تواشیح گروه همخوانی حافظان نور متشکل از طلاب حافظ قرآن مدرسه استفاده نمودند.

 


اجرای برنامه حفظ قرآن با حضور استاد مطرح حفظ قرآن کریم جناب آقای علی حبیبی، آقای مهدی بیرانوند از طلاب حافظ کل قرآن مدرسه و آقای علیرضا پنجور از طلاب حافظ کل قرآن مدرسه علمیه رشد یکی از بخش‌های جذاب برنامه‌های این محفل باشکوه بود که در این بخش برخی نکات حفظ، انس، تدبر و مفاهیم قرآن کریم بیان شد. از جمله مطالب بیان شده در این بخش، اهمیت دادن و کمال استفاده طلاب از فضای قرآنی فوق العاده این مدرسه و زمان اختصاصی برای حفظ و مرور محفوظات بود که در دیگر مدارس علمیه به ندرت می‌توان این توجه و عنایت را پیدا کرد.

 


پس از اجرای برنامه حفظ، حجت الاسلام کرمی حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در سخنانی کوتاه راهکارهایی در خصوص حفظ و انس با این 3 کتاب ارزشمند بیان کردند.

 


حسن ختام این محفل پرشکوه، تلاوت قاری بین المللی قرآن کریم جناب استاد حاج قاسم مقدمی بود.

 


همچنین در خلال برنامه، طلاب و اساتید حاضر با همراهی مجری برنامه به اجرای شعارها و سروده‌هایی در محکومیت اهانت به ساحت قدسی قرآن و جنایات رژیم اشغالگر فلسطین پرداختند.